fbpx

Documentaire laten maken

vergroot je bereik

Vertel je verhaal

Wat een documentaire zo anders maakt in vergelijking met andere video’s, is dat het bij een documentaire draait om het in beeld brengen van het verhaal. Het onderwerp is vaak onderdeel van een veel bredere context.

Heb jij een verhaal of idee waar je trots op bent en wil je dat delen met je doelgroep.

Je kunt je verhaal dan natuurlijk steeds opnieuw vertellen aan je klanten, partners of financiers. Het biedt je de mogelijkheid om jouw verhaal zo te vertellen, dat het relevant is voor de persoon met wie je praat. Maar het steeds opnieuw vertellen is ook tijdrovend.

Een documentaire kan je helpen jouw verhaal zo te vertellen dat het voor iedereen uit je doelgroep relevant en boeiend is. Door de beelden hoeft je doelgroep niet meer zelf na te denken hoe het onderwerp in de context past.

Met een documentaire help je jouw doelgroep om het grote geheel te begrijpen en bied je de mogelijkheid om door jouw ogen naar de wereld te kijken. Voel je de invloed die je daarmee kunt uitoefenen?

Een documentaire is vaak iets langer dan een bedrijfsvideo of productvideo. Dit geeft je de mogelijkheid om je kijker te laten voelen waar jij voor staat.

Bij OX Visuals zijn we gepassioneerde verhalenvertellers. We helpen je dan ook graag bij het uitwerken van jouw verhaal.

40%

Meer bezoekers op de website

5-7

Interacties voordat een consument uw merk herkent

78%

Van de klanten vertrouwen bedrijven meer als ze hun eigen content hebben.

Documentaire laten maken

Vertel je verhaal in een keer in een lange documentaire of laat een documentaire maken waarin je de kijker in een kortere versie deel uit laat maken van het grotere verhaal.

Elk Verhaal is anders

Documentaires bieden je een unieke mogelijkheid om jouw doelgroep mee te nemen in je verhaal. Je hoeft geen rekening te houden met een tijdslimiet, zoals dat bij een reclamefilmpje of een bedrijfsfilm wel het geval is.

Dit biedt nieuwe kansen om je verhaal te vertellen en je doelgroep te inspireren. Waar onze andere content vormen zich er vooral op richten om de kijker actie te laten ondernemen, richt een documentaire zich op het gevoel van de kijker.

Als vanzelf zal je de kijker met je meevoelen en zo naar je toetrekken. Dit wetende kun je met een documentaire grote invloed op je kijker uitoefenen.

Een documentaire kan een goede inleiding zijn op je product. Laat je klant in een documentaire ervaren met welk probleem hij worstelt.

In een aansluitende productvideo laat je zien waarom jouw product een oplossing biedt voor dat specifieke probleem.

WIE IS JE DOELGROEP?

Stel vooraf vast voor wie je een documentaire laat maken.

GAAT HET OVER U?

Zorg dat mensen jouw ambitie gaan begrijpen.

MAATSCHAPPELIJK

Los een probleem op en neem de kijker daarin mee